10.2.2010

Hanskat ja tiski

En tiedä mitä hänen kanssaan olisi pitänyt tehdä, mutta tiedän mitä tein: join kaakaota ja söin makkaraa, rämmin umpihangessa, kävin saunassa, nousin päälleen, nukahdin viereen.

Aamulla Sankari laittoi minulle aamupalaa. Ruisleipää, juustoa ja kurkkua - koska minä pidän sellaisista leivistä. Hän oli syötävän suloinen farkuissa ja t-paidassa. Minä muistan. Muistan, että minulla oli nälkä.

Minä kysyin hötkyilystä. Kun en saanut selkeää vastausta, puin päälleni ja kiitin. Aamupalasta ja viikonlopusta.

Vasta kun minulla oli kengät jalassa, Sankari tajusi, että olen lähdössä. Hän sanoi, että oli ajatellut heittää minut kotiin salille mennessään. Sanoin käveleväni mieluummin.

Kotimatkalla lähetin hänelle tekstiviestin, jossa totesin, että minun puolestani tämä voisi olla nyt tässä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti